Friday 15 May 2009

APUUUUUUUUUUUUUU NEH!

Pengidup kitai mensia sigi baka cerita drama ke dipeda kitai ba wayang tauka TV. Munyi ko falsafah dalam pengidup bansa sida cina bisi Ying engau Yang nya alai bisi senang - tusah, gerai-tabin/sakit/enda dapat, idup -mati, kaya - miskin engau maioh agi meh.



Pemati sigi deka datai ba pengidup siku-siku kitai mensia semina kitai enda nemu kemaia sereta baka ni pemati kitai. Bisi kitai mensia mudah amat ngapus ke seput bisi ga merinsa amat.



Lemai ari 4 tu kemari petungal aku ari Entulu bisi betali alau madah ke bala di rumah panjai bisi tusah. Dalam pala aku nadai urang bukai sangka aku laban aki kami nyu tuai sereta enda entu pengerai sigi ia sangka aku. Ninga nya nyu nyebut nama petungal kami - bahhhhhh nama utai makai ia ko aku nanya (sigi nya jaku aku ke dulu pansut a ma bala bisi madah ke berita pemati)???????? deh nadai ninga rita sanu nya sakit aku, ko aku enda puas ati.



Nya ia madah bebadi ba kem batang endur ia kereja ba jalai Tatau-Sibau kem 88 ko ia. Apu nehhhhhh naka meh pemarai tudah tuai neh. Malam tu dibai ke Entulu laban ka anjung ke nyabau (spital entulu) ka post mortem ko ia.



Malam tadi aku betali alau agai sida apai aku di rumah panjai din nanya ke cerita pemarai tudah tuai laban ke alu bedau entu temu bakani ia tu tadi bebadi. Subur ke dideriba ka ia padam ka dibrek = brek enda makai. Ti dilak ka aja labuh agai arung nya tak dikuing ke ia nunju pun kayu. Nyu rauh-rauh ia ngasuh bala ka semak sia ngadang alu dasuh ia rari sida ia. Bala ke sama engau ia kereja nyu rauh-rauh ga ngasuh ia terejun ari subur nya. Tang munyi ko jerita kaban ke sama engau ia kereja ti bisi engau nyengaie ia di rumah panjai kami madah ia tembu tak ngasuh urang bukai rari ia empu nadai ia ngerunding. Nya meh ko apai aku sigi udah kangau ia mehnya laban ti ia muai diri ari subur nya sigi enda ia parai.



Nya meh udah ke ngerangar ke subur ia agai kayu belahnya ia alu tepelanting labuh ke baruh. Subur ia pan nyu tungang langang alu tayar ia ningang tudah tuai. Enti kaki ia ditingang tayar subur tadi baik ga agi nya takkkkkkkkkk enda mukai-mukai pala tudah ga kena. Nya meh nyu nganti pulis datai ngecek baru urang ngangkat ke tayar subur ke ningang pala tudah tuai. Nemu ga kita pemesai tayar nya dini meh jalai kitai mensia idup pama nyu pala ke ditingang.

Apu neh ko aku nyaut apai aku ke bejerita tadi naka meh pemerinsa pemarai ia neh - nya meh ko apai aku ga nyaut, nyu ulih ngumpul meh mata engau untak ke nyu meacil-acil belah nya. Akaidaiiiiii kasih meh tudah neh.

Semadi meda jari ia baru nemu nya bisi utai dalam sentubung ko indai aku. Ni enda deh - ukai tudah tuai bisi pala agi- ditutup ngena kain tula tunga ke pala ia. Nya meh pemarai kitai siku-siku mensia.

Ia ke parai nya tadi ukainya tuai - jauh biak ari aku-baru mangai 30an nyu enda ingat ke berapa umur tudah tuai tang ia bedau datai 35 dipelaba ka aku- mina anak tudah tuai ke maioh ( 6) nyu baka anak tanga laban ke bini ke pisit beranak. Agi beteremit anak tudah tuai.

Bulan nyin kemari tanah ini kami ga nadai ( menyadi aki aku) indai tuai siku nya cukup nyamai ga pemarai ia. Tinduk alu nyau nadai pemadah munyi ko jaku sempama tuai. Sigi bisi pemedis ga tudah tuai laban bisi sidin ba jalai alun setaun ke udah - nyadi bisi patah tulang rusuk ia suba. Tang urang tuai tu enda entu sebana ke pemedis ia. Nyadi siang ari sebedau ia mati maioh pengawa dikereja ia baka urang ke gerai - dahnya lemai belelak ngetat kediri gali ba sofa alu tinduk seduai mucu ia. Angkat siku ari ucu ia minta duit alu ngerak ia tang enda ga dani-dani. Nya ucu ia tadi ngumbai ia ngaga diri mati (laban ama bala ucu ia minta duit ia puh ngaga diri mati) nyu pemuas nya tadi nemu ga ucu ia tu tadi ngama seput ini ia. Mati ini tu ko ia - amat meh tudah ini ia mati. Nya ni enda nyamai amat pemarai bansanya. Ba ia idup kitai tu penuh engau drama. (nyu baka jerita pengingat tuai nya meh)

Nyu baka kenda bebasa ke tudah tuai meh kami manak laban ke enda ulih pulai engau urang nyengaie ia-anak aku ke no 3 nyu peresa berangkah ari saritu, pagila (kelas ganti engau ari cigu). Engai nyadi ga mindah. Bisi ga apai engau indai aku ngari ke kami madi kenda ulih datai engau urang rabat

Ngarap ke seduai ia RIP

2 comments:

SemadiNadai said...

Apu sinu mai neh...nya meh pemarai kitai mesia ketegal ngiga belanja...kelaba aku enti bisi course safety engka ia bisi runding terjun...tang enda meh kitai nemu...udah atur petara...

baka aki ari bini aku ujung bulan satu empai lama...ketegal ka ngabas uduk ia ka tinggal orang ngasu..ia lalu nurun ka seberai...ai batang rajang ukai nya mit..sereta deras agik..musim bah maia nya...2 malam tudah enda temu..ari ke tiga baru temu melepuk...nyau beguai kami manak ari KL tuk...ia gak musim Taun baru Cina...nadai bilu gik...

nasib meh nya.....

"May God Bless Him"

Amen

kenergy_ichi said...

Kasih meh tudah tuai, iya berunding ke bala kaban ya bukai nyau kelupa ya berunding ke diri empu... God bless him...