Thursday 3 September 2009

Ngerichau @ Kutap-kutap @ Mucau @ Mut-Mut Kuchau-Kuchau Nyu Baka Burung Semalau

Pengawa aku sepagi tu nyu baka burung semalau nyu ngerichau @ kutap-kutap @ mut-mut bejaku kediri ngenang utai ti nyadi :

1 - Kami serumah siku mati laban H1N1

-pagi ari 2 tu kemari tumu petungal aku talipaun madah ke bisi bala kami serumah parai di Sibu. Nama penyakit ku aku, enda nemu ko ia ga. Dahnya nyu ari siti aku talipaun agai sida inda di rumah panjai nya baru nemu nama pemarai tudah tuai. Agi biak amat tudah baru 20-an, baru beranak 2 lalu benung bisi ia ke 3. Akai daiiiiiiii kasih mat. Dadak-dadak sida klinik di Betong din. Kati ko enda ngumbai dadak deh. Ia bisi tanda penyakit H1N1 nama kebuah enda refer kes ia tu ke sibu tauka ke kuching. Tembu teju kenya aja ( 2 minggu ia sakit - 2 ari ke pemudi sebedau ia parai) nya laki ia nganjung ia kediri ke Sibu meda ia nyu getar-getar. Masuk ICU dah nya 2 ari alu nadai.
Pemadu dadak sida ke kereja dia (klinik Betong) dadak sedadaknya. Merinsa mat ga kitai di menua sarawak tu deh nadai perengka ka ngecik penyakit bansanya. Rauh-rauh sida perintah ngumbai menua sarawak / malaysia maju puiiiiiiiiiiiiiii maju kepala otak korang yang botak sebab kaya raya kerana duit rakyatttttttttttttt.

Dasuh urang anjung terus tudah tuai tang bala ia minta tanguh laban ke dibai ke entulu nganti penatai apai ia kereja kayu di menua Brazil din. Maia aku ke nulis post tu (3/9) apai ia datai.

Kasih ninga cerita tudah laki ia - maia lutor madah ke bini ia udah nadai sigi alu enda meda gamal bini ia munyi ko jaku nembiak maia ari tu "buat kali terakhir" laban alu diberi urang mandi dahnya alu di "seal" urang ngena plastik . Enda tau dipeda ko lutor engai ke virus ngerampit. Ambulan nganjung agai rumah mayat ba spital entulu. Dahnya datai di entulu dilapis urang baru ga ngena plastik entah berapa lapis. Nadai tau disengaie ko lutor.

2) Nyamai ngambi utai urang

Apai kami rajin amat betanam ke buah nyentuk ke tanah ba luar rumah (tisi pagar) ambis ditanam ke ia nyiur, pisang, tubu, manga kechala, lumuk, temedak engau maioh macam utai bukai. Ukai ngasuh nyamai sepi aku ngasuh ati pedis aja nanam utai ba luar rumah. Indah utai ditanam dalam kumpaun rumah ga dicuri urang. Nyamai-nyamai tembu ta ambi aja ama buah tau dempa nadai kiruh nanam engau nyaga sida pencuri.

Ia ka buah nyiur enda ibuh sebut - tembu ta mai guni apai tuai cina siku ngambi buah nyiur laban ke rajin bebuah sereta lebat (ukai sepun tang 3 pun - nasit kedua udah ditebang). @ kali udah aku tepeda ke apai tuai cina nya ngambi buah nyiur. Dirara aku ia, nemu kita nama saut ia????? "saya amik sikit saja oooooo , itu olang ( ia nunjuk ke lus endur urang kereja enda jauh ari kami) lagi manyak amik ooooo. Eeeewahhhhhhhhhhhhhhh udah encuri ngambi utai urang nyaut agi. Aku laban ke pedis amat ati nyu enda ingat ngambi gambar.

Diatu temedak benung bebuah -kedua kali dah bebuah. Mula temu bebuah maia kami manak baru datai ari ng latak. Mina ambi makai sigi maia agi muda ke lauk. Udahnya meda batang ia aja ambis dambi urang tang enda entu lebat. Ke sekali tu raya pengelebat buah ia (ila ngambi gambar) Tusah ati aku ngenang - laban buah nya ke lebat amat ti dijual bisi ke belanja dapur sida apai aku di rumah panjai din. Ia ga temedak kawin agi.

Maia cuti tu kemari dinga aku ta capuh bala anak urang ke kereja bekuli ba kumpeni transpot enda jauh ari kami ditu niki buah manga. Akai daiiiiiiiiiiiiii nadai tau masuk bebuah meh manga kami nya. Berangan ke ngambi maia lemai peda tak nadai ga tudah buah nya lesap. Rauh-rauh aku ngerara, nyu kesepal sida rari.

Nya meh ko aku sepagi tu ke kucau-kucau bejaku kediri, nama aku enda ampit buah temedak nya ila sigi aku tebang sekali pun ia - enda pedis ati agi.


Nyaaaaaaaaaa nyu aku mantup ke pemedis ati tudah blog aku tu (sigi ga nehhhhhhhhh)

10 comments:

CarolRG said...

aku pen ulih ngasai ke pemedis ati nuan ke apek nya. pama ndar, udah ngambi utai urg, baka nya ga nyaut.

sinu maca cerita bini urg ke nadai laban H1N1 nya. sinu ngenang ke laki ya, anak2 ya. teruk ga kes H1N1 nya diatu din neh.

Mommy Milan

JoDiane said...

apu neh... iya ke parai H1N1 nya padu nya orang rumahpanjai kita din. condolence ngagai bala iya. bisi masuk berita harian (macha online). kasih mat. tang sigi baka pengurusan klinik mit ba sarawak kitai din, sigi enda berapa - ukai semina ba betong aja nya.

Indai Dara said...

mami milan -> nya meh nyu meletup emosi aku - kepedihan emosi huhuhu nya baru pencemaran bhs. Bak ia tudah tuai mangsa ke 73 mati ketegal H1n1 - ba ia anak agi beteremit ia ga apai ia patah kaki maia kereja lalu enda gerai2 pulai ninga anak dah nadai ia ga enda tau disengaie ni enda sinu berati ke sida sebilek may her soul rest in peace

Jo @ enaid -> auk kami serumah meh nya. nya meh cukup enda berapa klinik mit (uji nemu diri enda berapa refer agai endur ke manah agi perengka ga laban sida sigi dah nemu tanda2 penyakit tambah agi 2 minggu ia ke sakitnya.

DCampbell aka Puteri said...

Apu raya endar penyakit H1N1 di menua kitai din neh! Kasih tudah benung ngandung ditaban nyawa laban penyakit nya! ;-(

Badu agi nanam utai ba luar pagar. Orang ti nyamai nyamai ngambi utai orang, kapa sida peduli nya enggi orang? Endang enda beradat amat amat! Enggi indai aku sida daun sulok ditanam luar pagar pen digumpul orang. Kapa indai aku agi, alu ditebang iya!

SemadiNadai said...

Ka ngumbai klinik Betong nya mit, enda gak kelaba aku..meno pesisir paling maju ba Sarawak ialah Betong (laban endor Jabu). Sepatut ia sida lutor tauka induk misi diak, sema enda nemu penyakit orang asoh refer aja ngagai hospital baka ka Kuching ka. Nama tuju "ajibulan" (ambulans) deh??...maioh duit kena meli van nya...anjong ngena nya la.. (engku cukai bulan 8 RM87 tolak ari gaji).

Nemu diatuk benong raia enggau kes H1N1..nama enda ngambi langkah berjaga-jaga gak...

Endi ba semenanjung dituk udah disaman klinik nya...
...........................
Biasala bila kebun ditinggal...engkami di Ulu Amang din tak barang ko orang meh enggau tanah buah...bumai orang ba tanah kami enda meh nemu...sapa ka ngemata..semua bala madik kerja ba bandar....

Indai Dara said...

Puteri -> bak ia ukai siku nyawa ke nadai nyu 2. Ia ga enda tau disengaie. Nya meh sigi pupuk ku tebang utai ba luar nyin ila pecuma kena darah tinggi ngapa pedis ati

Peter -> ba ia tusah kitai tu kuchau2 ngapa urang ke bisi kuasa " make dunno" aja . Ti enda ditaban ke laki ia ke sibu alu nadai di Betong kada temu nama pemarai tudah tuai deh. Nya meh enda ibuh kira utai ke jauh baka nya wai sigi nyadi "hak milik kekal" bala pencuri/penceroboh/penyamun meh. Ni enda tak suka ati sida ngereja ke utai dia laban utai dah sedia ada. Sumpah nyadi katak engau jera mensia ke nadai guna mansanya

-f-l-o- said...

Kasih ninga pasal H1N1 nya... pedis ati pun bisi. Bakanya ka madah Sarawak maju?

Peeeiii ka mat enchuri buah! Lapa enda minta aja?? Haha. Merinsa amat ga bakanya.. Uji pasang tanjok, Andan. Hehehehe.

Indai Dara said...

flo - nya meh rauh2 perintah ngumbai sarawak maju (sep. betong munyi ko Peter) nyampauuuuuuuuuu meh. Nya meh kasih esp anak ia ke tuai 5-6 taun kini umur ko indai nyu rauh2 nyabak madah indai ia dah nadai.

-nya meh bisi ari sida kena panjok aku ila hahaha jera sida ia

Indu Rumah Panjai said...

Wai, kasih aku ninga tudah ke mati kena H1N1. Amat jugau ga spital di Betong din, baka ke enda nemu penyakit H1N1 ke bisi bejangkit di menua kitai ditu. Kitai nyerahka iya ngagai pengasih Allah Taala, awakka bulih pengelantang ti meruan.

Indai Dara said...

Rita@IRP -> nya meh wai -kasih tudah (anang ke tingal sinu ngenang)